Kerékpáros hétvége Sopron, Fertő tó környékén

 

 

 

Időpont :          2012. 09.13 – 2012.09. 16.

Utazás :            egyénileg, ill. SE kisbusszal

Szállás :            Sopron, Telekom vendégszoba Vasvári P u. 11. (2 lakás, lakásonként 4+1fővel)

Postás vendégszoba (Kaboldi utca 2.)

Étkezés :          egyénileg, ill. közös főzés

 

 

Program:

1.      nap :     Utazás Sopronba (Pécs – Sopron 275 km kb.5óra)

Találkozás 13-14 óra között a Telekom szállásnál

Bemelegítő kerékpártúra (térképen kék útvonal 22km)

Sopron – Harka – Kópháza – Fertő tó – Sopron útvonalon  kb. 5km műúton, a többi kerékpárút.

 

2.      nap :     Két egész napos kirándulás közül lehet választani.

I. Kerékpáros kirándulás a Fertő tó északi (Ausztria) részén: Sopron–Morbisch autó(13km); Morbisch–Illmitz komp(4km)+kerékpár (7km); Illmitz – Morbisch kerékpárral a Fertő tó körül (60km); Morbisch – Sopron autó(13km); (a térképen zöld útvonal)

 

 

 

II. Kirándulás a Semmering hágóba autóval, vonattal, túrázással egybekötve (leírás mellékelve, a napi program tervezés alatt)

 

 

3.      nap :     Piestingtal kerékpártúra Ausztriában.

Utazás autóval Sollenauba (42km) a kerékpártúra kiindulópontjához. Egésznapos túra a Piestingtal kerékpárúton. (A visszaút szervezés alatt.)

(Részletes leírás mellékelve)

 

4.      nap :     Levezető kerékpártúra

Több rövidebb túra között választhatunk.

I. (térképen magenta útvonal, 25km) : Sopron – Fertő tó (csónakház, tanösvény)– Fertőrákos (kőfejtő, határnyitás szobor, kristálymúzeum) – Sopron

II. (térképen világoskék útvonal, 28km) : Sopron – Páneurópai Piknik emlékhely (Vasfüggöny túraút Hubertus kilátó) - Sopron

III. (térképen piros útvonal, 31km) : Sopron – Klingerbach – Baumgarten im Burgerland – Schattendorf – Loipersbach – Ágfalva - Sopron

                       

Indulás Pécsre kb.15 órakor

 

 

 

 


 

Piestingtal-kerékpárút

 

 

Élvezetes, sportos túra a Wiener Alpen hegyei között.

A Sollenautól Gutensteinig vezető szakasz könnyű egynapos túra hobbi bringásoknak és családoknak.

Hossza :           Sollenau (csatlakozás az Eurovelo 9 jelzésű úthoz) és Gutenstein között 43km.

Jellemzői:         végíg aszfaltozott és jelzőtáblákkal ellátott kerékpárút.

 

A Markt Piestingből kellemes ártéri vidékeken, árnyas pihenők és keskeny kavicsfövenyek mellett Gutensteinig vezető kerékpárutat hűségesen követik a Piesting folyó hullámai.

A biedermeier korszak idején több nagy művész látogatta a környéket előszeretettel, innen ered a „Biedermeier-völgy” elnevezés. Leopold Kupelwieser historista festő (Markt Piesting), Friedrich Gauermann (Miesenbach), Johannes Brahms és Ferdinand Raimund is szívesen időzött errefelé.

 

 

Függőhíd a Quarbvölgyszorosban

 

A kerékpárút (és egyben a környék) legnagyobb látványossága a „Quarb“ nevű völgyszorosban található függőhíd, amely időközben a Piestingtal-kerékpárút legfőbb ismertetőjegyévé vált.

 

 

 

 

 

 

 

A Semmering-Bahn, az UNESCO Világörökségének része

 

Ez a vasútvonal a világ első hegyi vasútja.

 

BILD

 

 

Azért épült, hogy megteremtse az összeköttetést Bécs és Trieszt között

A 19. század közepén Karl Ritter von Ghega úttörő jelentőségű tettet hajtott verge, amikor megtervezte a Semmering-hágón áthaladó vasutat, ezzel létrehozva a világ első magashegyi vasútvonalát, amely 1854-es átadását követően 199-ben került fel az UNESCO Világörökségi Listájára.

 

http://www.also-ausztria.info/images/leer.gifHatékony és művészi

14 alagút, 16 viadukt, több mint 100 kőhíd és átjáró illeszkedik bele talán a világon sehol másutt nem látott tökéletességgel a hegyvidéki tájba. Csakugyan, ha a vasút nem lenne ott, valószínűleg nagyon hiányozna a tájképből. Alsó-Ausztriát köti össze Stájerországgal. 41 kilométernyi vasútvonal küzdi le a 896 méteres tengerszint feletti magasságot. A vonal 16%-a éles kanyarokkal és a gyakran 28%-os dőlésszöget elérő emelkedőkkel zsúfolt (ennél nagyobb dőlésszög esetében már fogaskerekeket kellett volna alkalmazni).

 

http://www.also-ausztria.info/images/leer.gifCsászári vasútvonal

A vasútvonal megépítése az Osztrák-Magyar Monarchia rendkívül fontos eredménye volt, hiszen a Semmering-hágó mindaddig nem lehetett Bécsből gyorsan délre, például Triesztbe, az Adriai-tenger partján fekvő fontos kikötővárosba utaznia. A vasút egyúttal megnyitotta a semmeringi régiót a turizmus előtt is, illetve egyre több művész hagyta ott a városi kávéházakat, hogy inkább a hegyvidéki tájon keressen ihletet. A vasútvonalon mind a mai napig jár Payerbach (Alsó-Ausztria) és Mürzzuschlag (Stájerország) falvai között.

 

http://www.also-ausztria.info/images/leer.gifTúravonatozás

Ezen a vonalon utazni feledhetetlen élményt nyújt: a vonat egyik oldalán zord kősziklák emelkednek a magasba, míg a másik oldalon szédítő mélység tátong. Sötét, sűrű erdők húzódnak egészen a láthatárig, melyeket csak néha szakítanak meg az élénk színű sziklafalak. Úgy ismerhetjük meg a Világörökség eme részét, hogy a vonatozást összekötjük a vasútvonal mentén húzódó túraútvonal felfedezésével, ahonnan alaposabban megszemlélhetjük a mérnöki teljesítmény e csodáját, amely ilyen szépen harmonizál a gyönyörű tájjal.

 

Térképek:


 

 

Piestingtal kerékpártúra nyomvonala

 

 

Man sieht, daß die Strecke zunächst zwischen Gloggnitz und Payerbach dem Schwarzatal folgt, dann wird per Schwarzaviadukt auf die andere Talseite gewechselt, wo es bis Eichberg wieder retour geht um dann erneut die Richtung zu wechseln. Über Klamm und Breitenstein geht es dann weiter bis zu den beiden markanten Gleisbögen über die Kalte Rinne bzw. den Adlitzgraben um dann schließlich dem Bhf. Semmering zuzustreben.Between Gloggnitz and Payerbach the line follows the Schwarza valley floor. Then the Schwarza viaduct crosses the river and the line climbs back until Eichberg. Then a new bend turns to west again. After the Klamm and Breitenstein station the two famous turns across the Kalte Rinne and the Adlitzgraben viaducts follow, and finally the line reaches its top at the Semmering station.

 

 

A Semmering-Bahn nyomvonala